top of page

Beefeater MIXLDN Finale

Gin... cocktails... mixology... bij de eerste woorden in men mailbox hadden ze men volledige aandacht! Ja ik wil graag naar de MIXLDN finale van Beefeater gaan kijken, om verschillende bartenders aan het werk te zien en welke leuke cocktails ze uit hun shaker toveren. Want mensen die me kennen en natuurlijk men instagramstorieskijkers weten wel dat ik is graag een lekker drankje drink!


De finale vond plaats in Byrrrh, een indoorskatepark te Brussel. Leuke locatie om zo een urban wedstrijd te organiseren vond ik zelf.

Toen ik erheen reed dacht ik aan wat moet een goeie bartender voldoen: ik dacht direct aan de gentlemen look, goed kunnen shaken en out of the box cocktails maken. Maar soit mijn mening was niet belangrijk, daarvoor waren professionals aanwezig die de finalisten aan een vragenvuur onderwierpen over afkomst, idee, bereiding van de cocktail waar ze de finale mee haalden. Want elke deelnemer moest zijn stad voorstellen aan de hand van zijn cocktail!


Terwijl de tien finalisten de cocktails bereiden onder druk van de chronometer genoot ik zelf van een Beefeater 24, tonic en een zeste van sinaas. zacht en fris! Ik heb al slechtere maandagnamiddagen ondergaan denk ik dan!


De tijd vorderde, de finalisten kwamen voorbij, de shakers gingen volop de lucht in, de ene wat meer onder stress dan de concurrent, de ene meer nauwkeuriger in afwerking dan de andere... het was een fijn spektakel om te aanschouwen en stiekem had ik wel een top drie in men hoofd!

Toen kwam het moment van de waarheid waar de winnaar bekend werd gemaakt. Die mag trouwens de eer van zijn cocktail gaan verdedigen in de wereldwijde finale in Londen. De personen die het niet haalden kregen een goed gevulde goodiebag en onze Belgische winnaar Julian Kappert kreeg een ticket richting Londen! Dikke Proficiat & super veel succes in Londen!


JULIAN KAPPERT

Bartender in Mercado Antwerpen / 30 jaar / half duits half belg


Julian won met zijn Fizz d'Anvers creatie op basis van nieuwe Belgische tripel van brouwerij De Koninck, Beefeater 24, pompelmoes.

Wil je zelf zijn cocktail ontdekken ga dan zeker is langs in Mercado!


Bedankt famousrelations & Beefeater voor de uitnodiging voor dit event!

Cheers!


StefkenOnTour

Check alle creaties op volgende site: BEEFEATER MIXLDN






Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page